Caroline

Pepparkakor och aliens

Publicerad 2012-11-22 14:52:00 i

I helgen som var bakade vi pepparkakor som sagt, det blev många, många och vi glaserade så mycket vi hade lust till. Nu längtar jag jätte mycket efter advent! fast det blir nog inte så mycket julpyntning i år eftersom vi bor så litet och det faktiskt inte finns utrymme, dock är jag sugen på en gran! Min första egna julegran. Jag har ju en 2-sits och en 3-sits soffa och jag tänkte att göra mig av med 2:an i helgen och då finns det ju faktiskt plats för en gran......... ;-P Ska göra mig av med 3-sitsen också innan flytten, vill nämligen ha en ny soffa!
 
Detta är min pepparkaksgumma (med fina bröstknappar, ;-) inget annat) tillsammans med mammas fina pepparkaksgubbe. :-)
 
 
Vi alla anställda i arkivet var på möte i Uddevalla i tisdags och jag snappade upp det mesta, men framför allt att det vi ska ha julbord den 7 december. ;-)
 
 
Jag hoppas verkligen att det kommer kyla snart! Gärna lagom till första advent... Det ser ju inte lovande ut då jag hörde att det milda vädret skulle hålla i sig till Februari(!!) men vädermetrologerna har ju haft fel förr, och jag hoppas (verkligen!) att de har det den här gången också. Jag vill ha stämningen, och då hör kylan till och gärna snö så att man kan gå ut och göra snögubbar! ;-P Dessutom gör den där kylan att vi vaknar till och att det bidrar till en liten ljusare tillvaro i våran ändå så mörka tid. Inte då gör det sig bättre med packade gråa moln, regn och åter regn var dag, nej,
jag hade liksom tänkt mig nått sånt här?
 
 
Nu till något helt annat, nämligen Mars. NASA sägs ha gjort historiska fynd som de änna inte vill/kan gå ut med ännu, men att det kommer hamna i historieböckerna. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15814859.ab Det har säkert gjorts en höna av en fjäder, men jag kan knappt bärga mig till att få reda på vad det är. Jag har nämligen ett litet hemligt intresse.. ;-) Hur som helst har jag genom livet då och då sett "blinkande stjärnor" på natthimmelen, antingen en eller flera. Men sedan antagit alltid att det är en satellit eller nått sånt. Är dock inte lika säker längre, då Karzan en sent en kväll/natt ropade mig och bad mig komma. Sen stod vi bägge två och förundrades över den blinkande stjärnan (som var mycket större än de andra) och egentligen inte alls liknade en stjärna, främst för att den skiftade i färger, blå, grön, röd och gul.. En discoboll! och vi blev ganska snart övertygade om att det var ett utomjordiskt skepp som stod och spionerade på jorden.. (allt känns ganska möjligt efter att man sett avsnitt av "The walking dead").... ;-)
Jag satt nästkommande dag och sökte runt på internet, jag tror att det är himmelens ljusstarkaste stjärna vi sett som heter Sirius. (Att Sirius är så ljusstark och att den ligger så nära horisonten gör att den "blinkar" mer än andra stjärnor och också tyckas skifta färg (vilket alltså är ett fenomen i jordens atmosfär).
 
Men vill ändå väldigt gärna komma in på Area 51 och se vilka hemligheter de egentligen har..
 

"Kring området har spunnits mängder av konspirationsteorier och myter. Amerikanska myndigheter har under många år förnekat att det över huvudtaget finns en militäranläggning där. Först den 26 oktober 1994, när två arbetare stämt basen och hävdat att de hade fått cancer efter att ha beordrats bränna radioaktivt avfall i en öppen bränngrop på basen, fann myndigheterna det för gott att erkänna att basen faktiskt existerar.

Mest känt är Area 51 sannolikt för utsagor om att där skall ha förekommit UFO-verksamhet. Rykten påstår att militären förvarar kraschade UFO:n där tillsammans med tillfångatagna och döda utomjordingar. Det påstås också att amerikanerna till och med samarbetar med utomjordingar, och att Area 51 då är tänkt att utgöra basen här på jorden vid ett utbytesprogram mellan utomjordingar och människor. Inom ramen för detta program skall ingå att vi får deras teknik i utbyte mot att de får biologiska prover i form av människor av oss. Därefter går konspirationsteorierna emellertid isär. Dessa kan delas in i tre linjer, vilka var och en har en egen åsikt om anledningen till detta utbyte:

  • Förklaring 1: Utomjordingarna tänker förvara vårt DNA, så att de kan återskapa egna människor eller rent av skapa en ny art av människa, om vi skulle utrota oss själva.
  • Förklaring 2: Utomjordingarna tänker använda vårt DNA för att hjälpa vår medicinska forskning i jakten på botemedel för våra sjukdomar.
  • Förklaring 3: Utomjordingarna tänker använda vårt DNA till att forska fram ett genetiskt vapen mot mänskligheten för att på så sätt slutgiltigt kunna utrota oss.

Så kallade EBE:s (Extraterrestrial Biological Entity) påstås bebo basen emellanåt. Ryktena tog fart 1989 när Bob Lazar i ett TV-program hävdade att han hade blivit satt att arbeta med att försöka återskapa drivsystemet till en utomjordisk farkost. Detta gjorde han vid Papoose Lake i en anläggning med benämningen S4, strax söder om Area 51. Lazar hävdade vidare att inte bara en utan nio stycken utomjordiska farkoster bevaras inom Area 51."

Källa Wikipedia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela