Caroline

Fredag

Publicerad 2012-10-12 12:31:00 i

I måndags var vi och åt "äkta" kebab på den relativt nya Pizzeria al Forno i Trollhättan. Det var underbart gott och serverades med fräscha tillbehör och lyxigt upplägg! Det är verkligen en prisvärd pizzeria, dom har en riktigt pizza-ugn med levande eld och även grillspettsvarianterna grillas över eld så det smakar sjukt gott.
Så jag rekomenderar er att pröva! Finns mycket spännande att välja på. Min favorit blev lammkött. Mmmm...
 
Bilen gick inte igenom besiktingen som förväntat (vad annars liksom) men min snälla pappa ska grejja med den i helgen så blir det strax ombesikting.
 
Igår var vi på träff med mäklaren och ägarna till radhuset och vi skrev på alla avtalen. Nu är också handpenningen lagd. Vi är jätte lyckliga båda två. Senast 1 mars blir det inflyttning så det blir en lång jobbig väntan, att vara tålmodig är inte riktigt min grejj. ;-) Men vi får gott om tid att inhandla lite nya möbler tex en ny soffa som vi verkligen behöver. Sen får man ju bygga upp sitt hem allteftersom förstås. Men det känns lite onödigt att flytta våran otympliga soffa om vi ändå har planer på att byta.
 
Vi fick ett nytt kylskåp i våran lägenhet igår - vilken skillnad! Riktigt roligt att ställa in maten. ;-) Har varit väldigt jobbigt ett tag innan då man ska ta fram maten märker att den är sur och kylskåpet varmt! Funkade bättre när man hade det på max och fick stå ut med förfrysningsskador istället, skönt att slippa äta isyoughurt numera.. ;-)
 
Hösten är helt underbar, så friskt! Idag är det klarblå himmel och solen skiner och i eftermiddag ska jag åka ut till pappa, maggan, evelina och robin, ikväll blir det ridning. Förra gången gick sådääär faktiskt, kände mig inte helt 100. Fick även rida en häst som hette Sammy och ur sadelperspektiv kändes och såg han verkligen  ut som en.. giraff? korsad med en skumpig kamel? Nej då, han var jätte snäll och känslig och jag lyckades samla ihop honom ibland och då kändes han ganska behaglig - men vi klickade inte riktigt tillsammans. Sen berodde det naturligtvis mycket på min dåliga dag då jag vart överdrivet spänd i kroppen och mitt blodsocker låg på -0.
Tack, jag önskar lite bättre matplanering idag ;-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela