Caroline

Måndag

Publicerad 2012-09-17 17:16:47 i

I Januari kontaktade jag både arbetsförmedlingen och försäkringskassan och meddelade att jag kände mig redo för att komma igång med något.
Imorgon börjar äntligen höstens gruppövningar till arbete som jag sedan februari stått och köat till, hitills har vi bara träffats på kartläggningsmöten. Hoppas på att komma ut i praktik snabbt! och jag ska ge 110% så att jag sedan får fast anställning. Det är iallafall 50% chans av dom som är med i gruppen som får fast anställning. Men det är bara göra sitt bästa sen är det ju upp till arbetsgivaren och deras behov av anställda.
 
I sommar gick jag på en slags arbetsrehabilitering för att ha något att komma iväg till att göra, och det gick väll en ganska bra till en början när jag var i resturangköket, men där blev vi oftast för få och det satte en ganska stor press på oss som verkligen var där. Men bytte sedan till kontoret eftersom det var mitt "första val". Men jag slutade efter några veckor när jag tröttnade att åka till "jobbet" för att spela typ..Harpan på datorn. Nja, ,,, jag söker meningsfulla uppgifter annars tappar jag motivationen, sån är jag.
 
I fredags red jag Missa igen, det känns som vi har blivit riktiga kompisar! Hon är som en mini kopia av min Lisa häst jag hade i tonåren. Vi hade lite träning med bommar och små hinder, på vägar, avstånd och balans. Det var riktigt roligt! Missa och jag trivdes verkligen tillsammans hon blev riktigt het och öronen hela tiden spetsade framåt. I slutet red vi på volt och forsatte med lite halvhalter och så. Och typ preciiiiis när vi skulle avsluta hittade vi varandra, de kändes som ett vinnarmoment när jag kände att hon började gå i rätt form och arbeta under sig. Sååå nu längtar jag ännu mer tills nästa fredag hoppas att hitta tillbaka till samma känsla. Nästa vecka ska vi ha hoppning!
 
När rätt tid kommer så ska jag ha egen häst igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela